Resuming podcast
PERE GIBERT, REGIDOR DE TURISME I PRESIDENT PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME
14/01/2021

PERE GIBERT, REGIDOR DE TURISME I PRESIDENT PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME

Arxiu/

AI

Resum de l’entrevista

En aquesta conversa amb Pere Givert, regidor de Turisme i president del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, es tracten els següents punts:

  • Previsions de Setmana Santa: expectatives de visitants i estratègies de promoció a través de fullets multilingües i la fira FITUR.
  • Exposició a Barcelona: inauguració a l’edifici d’Autopistas, continguts històrics i pròrroga per Setmana Santa.
  • Impacte del turisme interior: augment d’autocars i nous públics, participació dels hotelers i campistes.
  • Gestió de l’oficina de turisme: visites diàries, cost del material informatiu i rendibilitat de les accions.
  • Segments turístics: turisme urbà de cap de setmana, turisme cultural, i coordinació amb restauració i comerç per garantir serveis oberts.
  • Iniciatives innovadores:
  • Poliedres interactius i nous horaris d’atenció.
  • Xarxa de pantalles interactives (4 punts claus: Rambla, Plaça del Ajuntament, Part Alta i estacions de Renfe/autobusos).
  • Sistema de walkie-talkies per atendre incidències de forma immediata.

El regidor destaca l’esforç conjunt de l’Ajuntament, empreses privades i entitats locals per elevar la reputació de Tarragona com a destinació turística tot l’any.

Marcadors

Introducció
Compartir

Presentació del senyor Pere Givert i objectius de l’entrevista sobre l’actualitat turística de Tarragona.

Previsions de Setmana Santa
Compartir

Estimacions d’afluència per Setmana Santa i antecedents de planificació del Patronat.

Promoció a FITUR i fullets multilingües
Compartir

Campanya de distribució d’opuscles en cinc idiomes i contactes amb agències majors nacionals i internacionals.

Exposició a Barcelona – contingut i organització
Compartir

Detalls de la mostra a l’edifici d’Autopistas, selecció de peces històriques i visibilitat estratègica a la capital catalana.

Pròrroga i resultats de l’exposició
Compartir

Extensió fins al 31 de març, nombre de visitants, reaccions dels tarragonins a Barcelona i plans per portar l’exposició a Madrid, Saragossa i Bilbao.

Impacte del turisme interior i autocars
Compartir

Increment de grups d’autocars provinents de diverses províncies i consolidació de Tarragona com a destinació de cap de setmana.

Oficina de Turisme a Barcelona – dades i cost
Compartir

Visites diàries (40–50 persones), cost de 1.800 pessetes per carpeta informativa i valor de la informació completa que se subministra.

Segments turístics i coordinació local
Compartir

Rellevància del turisme urbà, cultural i de cap de setmana; necessitat de mantenir obertura de restaurants i comerços els caps de setmana.

Poliedres i horaris d’atenció
Compartir

Activació dels poliedres informatius del 14 al 26 de març i ampliació d’horaris de les oficines de turisme de 9 a 21 h.

Hostaleria i restauració – crida a l’obertura
Compartir

Importància que hotels, campings, restaurants i comerços participin de forma conjunta i mantinguin els serveis oberts els caps de setmana.

Servei de reserva i atenció del Patronat
Compartir

Funcionament de la mediació del Patronat per derivar turistes a hotels i facilitar tràmits administratius amb agilitat.

Participació a fires i stands propis
Compartir

Planificació de canals de venda en fires sectorials amb estand propi i materials de gran qualitat per captar inversions i visitants.

Elevació del llistó turístic
Compartir

Tres anys d’inversió per millorar imatge i reptes aconseguits per situar Tarragona en un nou nivell de prestigi turístic.

Pantalles interactives – ubicació i objectius
Compartir

Projecte de quatre pantalles a punts neuràlgics (Rambla, ajuntament, Part Alta, Renfe/autobusos) per oferir informació permanent dia i nit.

Xarxa d’informació i atenció al turista
Compartir

Integració de poliedres, oficines i walkie‑talkies per atendre incidències (ex. proveir oli per barca) i garantir una experiència satisfactòria.

Tancament i pròximes previsions
Compartir

Conclusió de l’entrevista, agraïments i anunci de la continuïtat amb noves previsions per a la temporada d’estiu.