Context Fa un any de la topada frontal a la carretera nacional 340 a l’alçada de la Mora que va provocar cinc morts, i el programa vol fer un balanç de les mesures preses i de les demandes veïnals.
Debat principal - Josep Lluís Aïmat (Federació de l’Autotransport): explica les reunions amb carreteres, l’horitzó de vuit anys per a la nova variant, el descompte provisional al peatge i els projectes d’obres imminents. - Jordi Franqués (Associació de Veïns de la Mora): destaca la intervenció de la Generalitat, el relleu directiu a CESA, el projecte de variant a dos o tres carrils i la decisió de suspendre mobilitzacions un cop signat el projecte. - Impacte del descompte al peatge: valoració de l’evolució del trànsit de camions, la mesura com a solució provisional i el cost afegit per al transport. - Lluís Hernández (Plataforma de Veïns de la Mora): critica la inacció institucional, defensa la mobilització contínua als talls de carretera i anuncia actes de record de les víctimes.
Conclusió Els veïns i transportistes valoren els avanços fets (descompte, projectes de variant) però mantenen la pressió perquè es compleixin els terminis i s’aprofitin totes les oportunitats per garantir la seguretat i la fluïdesa del trànsit.