Resuming podcast
2003-07-17 PEL DEVANT I ... MERCE COMES
02/02/2012

2003-07-17 PEL DEVANT I ... MERCE COMES

Arxiu/ARXIU 2003/ENTREVISTES 2003/

AI

Mercè parla de la reestrena d’una obra de teatre que ja s’ha representat en dues ocasions, destacant-ne la qualitat del text, la capacitat d’atraure públic repetidor i l’experiència personal com a actriu repetidora. Explica com es va gestar aquesta nova producció, la dificultat de fer humor a l’escenari, anècdotes de muntatge, la dinàmica interna de la companyia i l’alta expectació per la gira a Tarragona després de l’acollida positiva al Teatre Borràs.

Marcadors

Salutació i perspectiva de públic repetidor
Compartir

Els presentadors obren l’entrevista amb salutacions i comenten que l’obra s’ha fet dues vegades i compta amb espectadors fidels que la tornen a veure.

Qualitats de l’obra i prestigi internacional
Compartir

Mercè destaca que es tracta d’un clàssic ben escrit, estrenat al National Theatre de Londres, on la trama encaixa i genera un humor intel·ligent i perdurable.

Experiència amb la versió anterior
Compartir

Es rememora la primera producció d’aquesta obra fa vuit anys, la col·laboració amb Abel Folk, el salt a coproduir i com van renéixer les ganes de representar-la de nou.

El repte de fer riure a l’escenari
Compartir

Reflexions sobre la dificultat de la comèdia: per què cal interpretar amb seriositat per fer riure, comparant-ho amb la facilitat de provocar la reacció humana del plor.

Dinàmica interna i paròdia de la vida teatral
Compartir

Es descriu la relació entre actors veterans i nous i com l’obra caricaturitza episodis reals del dia a dia d’una companyia: la primera actriu, gires amb maletes de cartró i convivència intensa.

Anècdotes de la funció
Compartir

Mercè explica incidents inesperats durant les funcions (portes que es queden enganxades, pendents de l’escenari) que resulten de forma còmica i que fins i tot es podrien incorporar al text.

Èxit al Teatre Borràs i expectativa a Tarragona
Compartir

Es parla de l’acollida triomfal al Teatre Borràs, la venda d’entrades per al festival de Tarragona i l’agraïment de Mercè envers el públic local.