Resuming podcast
2005-10-04 EUSEBI DEL OLMO.TRANSIT
14/06/2012

2005-10-04 EUSEBI DEL OLMO.TRANSIT

Arxiu/ARXIU 2005/ENTREVISTES 2005/

AI

El Servei Català de Trànsit i el Departament d’Interior de la Generalitat han llançat un pla per frenar l’augment d’accidents a Catalunya amb la instal·lació de radars fixos, mòbils i cinemòmetres en cadena. A Tarragona s’aplicarà de manera rotativa en els trams amb més índex de sinistralitat (N-340, AP-7, C-14). A més, es mantenen els controls d’alcoholèmia i de velocitat per part dels Mossos d’Esquadra. Les dades mostren un augment de víctimes mortals a Tarragona el setembre (8 versus 5 l’any anterior), tot i que l’estiu global registra menys víctimes (21 enfront de 29). L’objectiu final és reduir progressivament els accidents i tendir a la sinistralitat zero.

Marcadors

Introducció i objectiu
Compartir

Presentació del nou pla del Govern per reduir accidents i justificació de la campanya després de l’augment de sinistralitat.

Tipus de radars i control de trams
Compartir

Explicació de la instal·lació de cinemòmetres en cadena i radars fixos preestablerts per complementar el control puntual.

Aplicació a la demarcació de Tarragona
Compartir

Detall dels trams principals amb més accidents (N-340, AP-7, C-14) i rotació dels controls per dificultar anticipar la ubicació dels radars.

Dades estadístiques i evolució
Compartir

Comparativa de víctimes mortals: augment al setembre (8 vs. 5 l’any anterior) però descens global a l’estiu (21 vs. 29). Objectiu de sinistralitat zero.

Conclusió i perspectives
Compartir

Recolzament als controls d’alcoholèmia i reforç de la col·laboració amb Mossos d’Esquadra per implantar totes les mesures al més aviat possible.