Segon dia de les jornades Comunica 2006 dedicat a l’humor a la ràdio.
Ponents i objectius - Analitzar el format dels morning shows com a espai prime time. - Comprendre com es genera humor i complicitat amb l’audiència. - Conèixer mètodes de creació de contingut: seccions, jingles, bromes telefòniques.
Temes principals - Organització i estil de dos matiners locals (Flashback i Fricandó Matiner). - Estratègies per equilibrar informació, música i humor en seccions curtes. - Rol del productor, col·laboradors i improvisació vs. guions. - Límits de l’humor, línia editorial i cura lingüística. - Inspiració internacional: Rick Dees, Howard Stern i adaptació als 40 Principales. - Gestió de l’estrès i energia mental (mètode Silva) per a presentadors. - Exemples de bromes telefòniques memorables i Q&A final.
Conclusions - Els morning shows requereixen molta preparació i coordinació d’equip. - La clau és l’equilibri constant entre diversió, servei i informatiu. - La creativitat i la capacitat de reacció ràpida són imprescindibles. - La gestió personal (veu i ment) influeix directament en l’èxit del programa.