Resuming podcast
2006-10-24 comunica 06 SEGONA PART
27/04/2012

2006-10-24 comunica 06 SEGONA PART

Arxiu/ARXIU 2006/

AI

Sessió Comunica 2006: Humor i Política a la Ràdio

En aquesta xerrada es presenta l’evolució de l’humor radiofònic, amb dues veus clau:

  • Eugeni Sellent (RAC1) exposa el model empresarial i editorial d’una ràdio generalista orientada al públic jove, amb tres eixos: informació amb opinió, entreteniment humorístic i esports (Barça).
  • Carles Capdevila (“Alguna Pregunta Més”, Catalunya Ràdio) detalla la metodologia del seu espai: gags basats en fets reals, procés de recollida de talls, selecció d’imatges i la idea d’“humor terapèutic”.

Finalment hi ha un debat amb el públic sobre els límits de l’humor (censura interna, humor negre, complicitat amb l’oient) i es tanca la sessió amb els agraïments i l’anunci de les properes xerrades.

Marcadors

Introducció i context
Compartir

Presentació de la segona sessió de Comunica 2006, evolució de l’humor a la ràdio i vincle amb la política.

Model editorial de RAC1
Compartir

Eugeni Sellent descriu l’origen de RAC1, l’estratègia per captar públic jove i els tres eixos d’acció: informació opinativa, entreteniment humorístic i esports amb forta presència del Barça.

Filosofia d’"Alguna Pregunta Més"
Compartir

Carles Capdevila explica com APM utilitza talls reals de mitjans per crear gags, la rutina de treball de l’equip, el concepte d’humor terapèutic i la importància de l’actualitat política.

Debat amb el públic
Compartir

Ronda de preguntes sobre autocensura, ètica de l’humor negre, complicitat amb l’oient i límits de la paròdia política.

Cloenda
Compartir

Agraïments als ponents i assistents, i anunci de les xerrades de demà sobre guionistes i imitadors a la ràdio.