Resuming podcast
ZZ ANDRES 2006-06-05
08/06/2020

ZZ ANDRES 2006-06-05

Arxiu/ARXIU 2006/JA TARDES 2006/

AI

En aquest fragment de programa, els conductors —amb un to distès i humorístic— presenten la pel·lícula musical “Can‑Can” (1960). Primer repassen la fitxa tècnica: direcció de Walter Lang; guió de Dorothy Kingsley i Charles Lederer, basat en Abbe Burroughs; fotografia de William Daniels amb tecnologia Todd‑AO i Technicolor; música de Cole Porter sota la direcció de Nelson Riddle; i un elenc estel·lar amb Frank Sinatra, Maurice Chevalier, Shirley MacLaine i Louis Jordan, entre altres.

A continuació, narren l’argument: ambientada a París el 1896, un advocat (François) i un jutge (Paul) defensen unes ballarines de Can‑Can, considerat immoral i prohibit. Simone, propietària del cafè Val du Paradis, viu un joc d’enganys i seducció amb l’inspector Filip, que s’enamora d’ella. L’intriga arriba al clímax entre suborns, declaracions a la policia i promeses de matrimoni per assegurar un futur estable. Finalment, es planteja l’opció d’un acord econòmic a canvi del local, i els presentadors deixen la història en suspens per a l’episodi següent.

Marcadors

Salutació i entranyable complicitat
Compartir

Els conductors es presenten amb humor i comenten el to de veu abans d’introduir la pel·lícula.

Presentació de la pel·lícula i fitxa tècnica
Compartir

Descripció de “Can‑Can”: direcció, guió, fotografia Todd‑AO, música de Cole Porter, elenc principal i any de producció.

Context històric i introducció de l’argument
Compartir

Es situa l’acció a París el 1896 i es presenta el cafè Val du Paradis, on el ball de Can‑Can és considerat il·legal.

Desenvolupament de la trama
Compartir

François defensa les ballarines, Paul (jutge) visita el local, Felipe es fa passar per inspector i s’enamora de Simone. Seducció i xantatge generen conflicte.

Clímax emocional i resolució provisional
Compartir

Simone accepta prometre’s en matrimoni amb Paul, però negocia la propietat del cafè a canvi d’un préstec, deixant la història oberta per al pròxim capítol.