Resuming podcast
TEMPS DE CARICIES 2007-02-26
22/02/2012

TEMPS DE CARICIES 2007-02-26

Arxiu/ARXIU 2007/MATI T.R 2007/

AI

Temps de Carícies commemora 25 anys de les escoles bressol municipals de Tarragona amb la col·laboració de l’equip psicopedagògic municipal. Amb la coordinació d’Anna Vendrell i les aportacions de Sandra Salazar (fisioterapeuta), Alba Cots (pedagoga) i Montse Soler (psicopedagoga i logopeda), s’explica:

  • Origen i funció de l’equip psicopedagògic: detecció de necessitats a les escoles bressol.
  • Procés d’observació i diagnòstic de dificultats (motrius, de llenguatge, alimentació).
  • Coordinació amb serveis d’atenció precoç, EAP i serveis socials.
  • Comunicació amb les famílies, abordatge de notícies complexes.
  • Problemàtiques comunes: retard de llenguatge, hàbits alimentaris, limitació de rutines i motricitat.
  • Integració de nens i nenes nouvinguts.
  • Racó del Petit i altres espais familiars per a infants 0–1 any.

Finalment, es faciliten contactes i detalls per a les famílies interessades.

Marcadors

Presentació del programa i convidats
Compartir

Introducció de l’espai **Temps de Carícies**, aniversari (25 anys) de les escoles bressol de Tarragona i presentació d’Anna Vendrell, Sandra Salazar, Alba Cots i Montse Soler.

Origen i funció de l’equip psicopedagògic
Compartir

Anna Vendrell explica la necessitat que va donar lloc a l’equip **multidisciplinar** (psicòlogues, pedagogues, logopedes, fisioterapeutes) per donar suport a les escoles i famílies.

Procés d’observació i detecció
Compartir

Sandra Salazar detalla com es fan les **rondes d’observació** a les llars d’infants, la detecció de signes d’alerta i la selecció de casos per intervenció.

Diagnòstic i coordinació amb serveis externs
Compartir

Es parla del **què** es diagnostica, el seguiment de casos amb diagnòstic previ i la coordinació amb equips d’atenció precoç, EAP i serveis socials.

Rol de la pedagogia i derivacions professionals
Compartir

Alba Cots explica la detecció de dificultats cognitives, de llenguatge, motrius o familiars i la derivació al professional més adequat.

Comunicació amb les famílies
Compartir

Debat sobre el **primer contacte** amb els pares, com transmetre notícies difícils i com oferir pautes i solucions des de l’equip.

Problemàtiques comunes: llenguatge, alimentació i hàbits
Compartir

Anàlisi del **retraso de llenguatge**, dificultats en l’alimentació i la manca d’hàbits quotidians (menjar, participar) en infants d’escola bressol.

Estimulació física i desenvolupament motriu
Compartir

S’aborden els **retrassos evolutius motrius**, la necessitat d’estímuls físics i llibertat de moviment per al desenvolupament.

Integració de nens nouvinguts
Compartir

Reflexió sobre la **comunicació** entre infants de diferents idiomes, com s’integren els nens nouvinguts i la importància del context escolar.

Racó del Petit i espais familiars
Compartir

Presentació de la iniciativa **Racó del Petit** (0–1 any) i altres espais familiars per compartir experiències entre pares i professionals.

Cloenda i informació de contacte
Compartir

Agraïments finals i informació per a famílies (OME: carrer Armanya, núm. 10, tel. 977 211 119).