Resuming podcast
2008-12-17 RAMÓN HUGUET
27/01/2012

2008-12-17 RAMÓN HUGUET

Arxiu/ARXIU 2008/ENTREVISTES 2008/

AI

El periodista conversa amb el compositor Ramon Homet, recent guanyador del Premi Internacional de Composició Musical Ciutat de Tarragona. Durant l’entrevista, a l’aire lliure a les muntanyes d’Escorn al Bou, Homet explica com la contemplació del paisatge català es relaciona amb la filosofia musical japonesa, la seva experiència amb el shakuhachi, la influència del compositor britànic Jonathan Harvey i l’èmfasi en una harmonia lluminosa. També descriu la seva obra guanyadora, Gagaku, inspirada en la música tradicional imperial japonesa, i comparteix les seves expectatives davant l’estrena amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya.

Marcadors

Presentació i context del premi
Compartir

El periodista introdueix Ramon Homet com a guanyador del premi i l’entrevista es realitza per telèfon mentre Homet fa una excursió a les muntanyes d’Escorn al Bou.

Entorn natural i influència contemplativa
Compartir

Homet parla del fred, de la purificació del mestral i estableix el paral·lelisme entre l’excursionisme català i la contemplació oriental japonesa com a font creativa.

Formació i estudi del shakuhachi
Compartir

Es detalla la trajectòria educativa del compositor: docència als conservatoris, estudis de shakuhachi amb un mestre a Sant Cugat i la relació d’aquest instrument amb la pràctica zen.

Influència de Jonathan Harvey
Compartir

Homet explica com el contacte amb el compositor britànic Jonathan Harvey l’any 2000 va marcar la seva percepció del so i l’actitud creativa, especialment la dimensió budista de la música.

Estil harmònic i contemplació sonora
Compartir

Es parla de l’elecció d’una harmonia més consonant i lluminosa, influïda per Messiaen i Ligeti, com a contrapunt a les tendències dissonants del segle XX, i de l’ús de quintes justes.

Descripció de Gagaku
Compartir

Homet defineix Gagaku, la seva obra guanyadora: una recreació orquestral de la música imperial japonesa amb paisatges sonors plurifocals, incloent grups de cambra situats darrere del públic.

Significat del premi i trajectòria professional
Compartir

El compositor expressa la seva alegria per guanyar a casa i destaca la importància del premi de Tarragona. Comenta també la seva formació en telecomunicacions i l’ús de la tecnologia en la composició.

Expectatives d’estrena i reflexions finals
Compartir

Es parla de l’estrena prevista amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, de l’acústica del recinte i de la combinació d’influències orientals i tecnològiques en l’art contemporani.