Resuming podcast
2008-10-20 JOAN MARTINEZ VERGEL
31/01/2012

2008-10-20 JOAN MARTINEZ VERGEL

Arxiu/ARXIU 2008/JA TARDES 2008/

AI

Resum de l’entrevista

En aquesta conversa amb Joan Martínez Bergel, autor de De 8 a 3, descobrim com un recull d’anècdotes excepcionals posa de manifest els estereotips i la realitat de la feina dels funcionaris i la picaresca ciutadana. A continuació, els punts clau:

  • Objectiu del llibre: Mostrar, amb humor i sense moralines, històries reals viscudes a l’administració pública.
  • Estereotips vs realitat: Hi ha funcionaris molt eficients però també persones que “no foten brot”; el llibre evita criminalitzar o santificar ningú.
  • Procés de recopilació: 15 anys de treball públic i converses amb companys van alimentar aquest “divertimento”.
  • Estructura:
  • Anècdotes curtes, reals i punyents
  • Històries més desenvolupades
  • Secció dedicada a situacions curioses de ciutadans
  • Exemples memorables: hores extres fictícies, frases surrealistes (“per plis plas”), demandes de laboratoris per “enverinaments” domèstics, reclamacions alimentàries després de grandes apagades, policies que empenyen cotxes sense benzina.
  • Reflexió final: La burocràcia gairebé no ha canviat en dècades i caldria repensar la gestió pública. També s’obre la porta a una possible segona edició amb noves aportacions.
  • Convidats i tancament: Es parla de la nova seu de Canal Català i s’acaba amb la promoció del llibre i els canals de contacte.

Marcadors

Introducció i presentació
Compartir

Pep i Núria obren el programa i anuncien l’entrevista amb Joan Martínez Bergel.

Tema central: anècdotes de funcionaris
Compartir

Es presenta el llibre *De 8 a 3* i l’objectiu de recollir històries de treballadors de l’administració.

Contingut i intenció del llibre
Compartir

Discussió sobre estereotips, humor i crítica als funcionaris; es remarca que no tots són iguals.

Procés de recopilació
Compartir

Joan explica com, al llarg de 15 anys de feina pública, va anar apuntant i recollint anècdotes de companys.

Canvi d’actitud dels funcionaris
Compartir

Reflexió sobre com l’entusiasme inicial dels nouvinguts es va erosionant amb la burocràcia.

Estructura del llibre
Compartir

Descripció de la divisió en anècdotes curtes, llargues i un apartat dedicat als ciutadans.

Exemples curts i hilarants
Compartir

Diverses anècdotes breus: sol·licituds d’hores extres absurdes, expressions com “per plis plas”.

Anècdotes de ciutadans
Compartir

Històries de picaresca domèstica: enverinaments, reclamacions de laboratori, gestions sorprenents.

Crida a l’oient
Compartir

Es convida l’audiència a trucar o enviar històries similars per telèfon o correu.

Universalitat i segona part
Compartir

Comentaris d’amics i gestors; interès en fer una segona edició amb més anècdotes.

Abast a totes les administracions
Compartir

Es constata que les històries provenen d’ajuntaments, Generalitat, ministeris, Correus, Seguretat Social, etc.

Gestors vs ciutadans
Compartir

Reflexions sobre els avantatges dels professionals de gestories enfront dels usuaris habituals.

Postapagades i reclamacions alimentàries
Compartir

Anècdota sobre apagades de llum i compensacions per aliments perduts (gambes, percebes...).

Policia al bosc sense benzina
Compartir

Narració d’uns policies que empenyen un cotxe de patrulla amb dos detinguts perquè no té gasoil.

Nova seu de Canal Català i tancament
Compartir

Informació sobre la inauguració de la nova instal·lació i promoció final del llibre amb agraïments.