Resuming podcast
2008-11-20 KIKO MORENO
31/01/2012

2008-11-20 KIKO MORENO

Arxiu/ARXIU 2008/JA TARDES 2008/

AI

L’entrevista amb el ballarí i director de la companyia, Kiko Moreno, presenta el nou espectacle “Dejando Huella” que es podrà veure a la Sala Trono de Tarragona. Kiko explica el naixement de la companyia fa sis anys a Reus, la composició de l’equip artístic (bailarines, percussió i guitarres) i el caràcter conjunt de la representació, que combina flamenc pur amb elements de dansa contemporània.

Es desgranen els “palos” escollits (rondeñas, jaleos, tangos, alegrías, farruca) i la doble vessant de fer música en directe i playback. Kiko reflexiona sobre la complexitat del zapatejat i la importància del ritme, així com de la interacció i improvisació controlada entre músics i ballarins. També es discuteix el títol de l’espectacle, el seu estrena nocturna i l’ambient íntim de la Sala Trono, on la proximitat del públic aporta intensitat i escalfor a la representació.

Marcadors

Presentació de l’espectacle
Compartir

Introducció a la programació de la nit a la Sala Trono i presentació de “Dejando Huella”, espectacle de flamenc pel qual Kiko Moreno i la seva companyia actuen per primera vegada al teatre.

Origen i trajectòria de Kiko Moreno
Compartir

Kiko parla de les seves arrels andaluses, de la seva formació des de petit en dansa i de com va decidir consagrar-se al flamenc fins a fundar la companyia fa sis anys a Reus.

Composició de la companyia
Compartir

Descripció del grup artístic: dues ballarines, un percussionista, dos guitarres (un d’ells canta), Kiko com a ballarí i la fusió de tècniques en directe i playback.

Selecció de palos i fusió
Compartir

Explicació dels palos flamencs que interpreten (rondeñas, jaleos, tangos, alegrías, farruca) i com introdueixen elements de dansa contemporània i fusió estilística.

Reptes tècnics del zapatejat
Compartir

Kiko destaca la dificultat de mantenir el ritme amb el zapatejat sincronitzat amb la música, i com això exigeix precision i molta pràctica.

El títol i l’estrena
Compartir

Comentaris sobre el nom de l’espectacle “Dejando Huella” i els nervis previs a l’estrena, així com la demanda d’entrades esgotades a la Sala Trono.

Música en directe vs. playback
Compartir

Discussió de les avantatges i inconvenients de la música en directe: més complicitat i calidesa però risc d’errors, en comparació amb el playback.

Improvisació i concentració
Compartir

Importància de l’assaig i l’espai per reaccionar a possibles imprevistos, mantenint la concentració i l’energia durant tota la peça.

Proximitat amb el públic
Compartir

Valoració de la sala íntima i la proximitat de l’audiència, que aporta intensitat i caliu a la performance en un espai familiar.

Objectiu de “Dejando Huella”
Compartir

Kiko explica que vol que l’espectacle deixi una empremta en el públic, que recordi la dansa i el flamenc mostrats i que els impacti emocionalment.

Instal·lacions i cloenda
Compartir

El ballarí valora el paviment de fusta i la il·luminació de la Sala Trono, afirma que no hi haurà danys al terra i s’acomiada abans de l’inici de l’espectacle.