Balanç anual 2009: El Port de Tarragona assolirà els 2,5 M de tones mensuals malgrat la crisi econòmica global, complint les previsions gràcies a la resistència de les empreses locals.
Impacte sectorial de la crisi: Descens espectacular del tràfic de clinker i materials de construcció; fort cop al sector immobiliari. El sector automobilístic també va patir però mostra signes de recuperació gràcies als incentius governamentals.
Inversions principals 2009–2010: S’executaran al voltant de 120 M € (60 M enguany i 60 M l’any vinent) amb més del 90 % de certificació. Destinades a diversificar el port: ampliació de la terminal de contenidors i dragatge de molls per rebre vaixells de més calat.
Obres i remodelació local: Petites inversions al barri del Serrallo per millorar el paviment i eliminar les “jambordes” problemàtiques per als vianants.
Nou edifici de serveis i seu: Projecte d’un centre de serveis portuaris sostenible i tecnificat al moll de Cantàbria; trasllat de la seu al nou edifici durant el 2010 i possible demolició de l’actual per rehabilitar l’espai urbà.
Projectes a llarg termini: Estudiada l’obra d’una nova bocana que comuniqui la dársena interior amb el mar i la connexió ferroviària de molls, previst ajornar-ho fins a l’elaboració del pla director i coordinació amb el Ministeri de Foment.
Política de tarifes 2010: Congelació i rebaixa del 2 % en serveis d’aigua i energia, suposa una renúncia d’uns 750 000 € d’ingressos per alleujar costos a les empreses usuàries.
Revisió dels objectius de tràfic: assoliment de l’objectiu de 2,5 M de tones mensuals malgrat la crisi i felicitació a les empreses locals per la seva resistència.
Anàlisi dels sectors més afectats: fort descens en materials de construcció (clinker, ciment) i crisi del sector immobiliari; situació i recuperació incipient del sector automobilístic amb incentius governamentals.
Detall dels 120 M € d’inversions repartits entre 2009 i 2010; execució superior al 90 %; diversificació amb terminal de contenidors i ampliació de calat en molls per atraure vaixells més grans.
Projecte d’un edifici sostenible i tecnificat al moll de Cantàbria per al control portuari; trasllat de la seu durant el 2010 i debat sobre la demolició o reutilització de l’edifici actual.
Estudi de la nova bocana que uniria la dársena interior amb el mar i de la connexió ferroviària de molls amb Reus i Lleida; ajornament a la fase de pla director i coordinació amb el Ministeri de Foment.
Anunci de la congelació i rebaixa del 2 % de les tarifes d’aigua i energia per al 2010, amb una renúncia estimada de 750 000 € per alleugerir els costos de les empreses usuàries.