Aquest programa d’“Un quart de català” al matí de Tarragona Ràdio recorre diversos eixos temàtics en la conversa amb Enric Garriga, la voluntària Montse Forcadell i la nova aprenent Xiaokui Zhang:
20è aniversari del Centre de Normalització Lingüística: inauguració d’exposició, acte institucional i col·laboracions musicals.
Campanya “elteumòbil.cat”: materials informatius, flyers i sistema per catalanitzar terminals mòbils.
Cinema en català: programació especial amb Madagascar 2 i El valent d’Esperó abans de Setmana Santa.
Voluntariat per la llengua: presentació del programa, perfils de voluntàries i beneficiaris.
Aprenentatge i barreres lingüístiques: experiències personals de la Xiaokui aprenent català, dificultats de fonètica i vergonya.
Ensenyament de xinès a la comunitat: manteniment de la llengua materna en nens nascuts aquí.
Interaccions quotidianes: ús del català en botigues, bars i resposta dels receptors.
Intercanvi cultural i gastronomia: tradicions locals (Santa Tecla, Pessebres), costums de Setmana Santa i receptes (romesco, allioli).
Logística del voluntariat: selecció de parelles, durada de les temporades i opcions de canvi.
Anècdotes i tancament musical: relats personals amb voluntaris, convidats especials i presentació de cançó final.
Descripció de l’exposició “20 anys junts pel català” a Casa Canals, inauguració festiva amb Malt River Dixi Quintet, i proper acte institucional amb autoritats al Saló de Plens de l’Ajuntament.
Calendari de projeccions de la temporada 5 abans de Setmana Santa, amb títols com Madagascar 2 a Tarragona, Vilaseca i El Vendrell, i El valent d’Esperó a Montblanc.
Introducció a la 12a temporada del programa, perfils de les voluntàries Montse i Xiaokui, i comentaris sobre el funcionament bàsic de les parelles lingüístiques.
Xiaokui explica els seus vuit anys a Tarragona, motius per estudiar català, nivells assolits i comparació inicial amb l’adquisició de qualsevol idioma estranger.
Relats sobre reunions informals de voluntaris, integració de parelles lingüístiques a famílies i la consolidació d’amistat més enllà de l’aprenentatge.