Resuming podcast
2010-10-19 UM CAIXA TGN OK
16/02/2012

2010-10-19 UM CAIXA TGN OK

Arxiu/ARXIU 2010/ENTREVISTES 2010/

AI

El reportatge cobreix la inaugura­ció de l’exposició “Il·lusió i moviment, els orígens del cinematògraf” a la Fundació Caixa Tarragona. El col·leccionista Josep Maria Carautó explica com, al llarg de més de 30 anys i recollint maquinària obsoleta de multisales, ha reunit més de 15.000 peces que il·lustren la prehistòria del cinema: des de llinternes màgiques, dispositius d’animació i estereoscopis fins a prototips de 3D sense ulleres. Parla també de la seva visió d’un futur museu-taller a Barcelona amb un enfoc didàctic de la branca tècnica del cinema. I el comissari Luis Alonso contextualitza aquests artefactes dins de la cultura visual anterior al cinematògraf, assenyalant la continuïtat i les innovacions cap a la immersió i la profunditat que culminarien en els germans Lumière.

Marcadors

Presentació de l’exposició
Compartir

Introducció a la mostra “Il·lusió i moviment” de Caixa Tarragona i la seva finalitat de recuperar dispositius pre-cinematogràfics.

Naixement i ampliació de la col·lecció
Compartir

Josep Maria Carautó relata el seu recorregut professional en muntatge de cabines de cine i com va acumular més de 15.000 peces velles.

Dispositius destacats
Compartir

Descripció d’artefactes singulars: càmera de Buster Keaton, primers formats de 60 mm, llinterna màgica i mecanismes d’animació sobre vidre.

Projecte de museu i 3D sense ulleres
Compartir

Pla de crear un espai permanent a Barcelona amb dispositius interactius i demostracions de 3D sense ulleres desenvolupades per l’empresa Punto la Pospor.

Automatització de cabines i evolució tècnica
Compartir

Explicació de la transformació de les sales de cinema a través de la instal·lació de sistemes automàtics per reduir el personal i optimitzar la projecció.

Context històric i valor cultural
Compartir

Luis Alonso reflexiona sobre la cultura visual anterior al cinema, la continuïtat d’idees cap a la immersió i la importància de valorar aquests artefactes com a part d’una genealogia tecnològica.