Presentació d’APQUA i Setmana de la Ciència amb Carles Lozano i Teresa Pallar, enfocats a despertar vocacions científiques des de primària i secundària.
Metodologia pedagògica basada en petits experiments molt visuals i participatius per contextualitzar la química en la vida quotidiana.
Experiments destacats: extracció de lactosa, determinació de vitamina C, fabricació de polímers (“slime”), reaccions d’espumació, tractament d’aigües residuals, ús de superabsorbents, extracció de ferro, llet de colors i experiment senzill amb moneda per il·lustrar catalitzadors.
Programes complementaris com el fòrum TRIX, el camp d’aprenentatge i activitats durant tot l’any per mantenir l’interès.
Col·laboració FP Dual i convenis amb instituts perquè els alumnes facin pràctiques a les indústries locals i es generi talent per al territori.
Context històric: adaptació del Science Curriculum Improvement Study dels EUA per conformar APQUA i evolució dels materials.
Visites educatives a les plantes petroquímiques amb activitats experimentals vinculades al currículum.
Mesures de seguretat a la indústria química (directiva Cveso) i protocols reforçats en l’actual nivell d’alerta.
Introducció a l’objectiu d’APQUA i la Setmana de la Ciència, amb una explicació de la importància dels experiments visuals i participatius per despertar vocacions a primària i secundària.
Determinació de la quantitat de vitamina C, fabricació de polímers (‘slime’), reaccions d’espumació, tractament d’aigües residuals, ús de superabsorbents, extracció de ferro de cereals i activitat de ‘llet de colors’.
Explicació dels convenis amb instituts i empreses locals perquè els estudiants facin pràctiques a les indústries i es mantingui el talent a la demarcació.