Programa "Mercat d’Estiu" (6 d’agost) a Tarragona Ràdio, conduït per Miguel González. Després d’una llarga franja publicitària i musical, el magazín gira al voltant de dues grans entrevistes que marquen els continguts principals del dia.
• Actualitat local: Onada de calor, preparatius de Sant Magí i primera valoració de l’ordenança de terrasses a la Plaça de la Font.
• Cultura comunitària: Presentació de La Imaginada (17a edició) – festival autogestionat als Jardins del Camp de Mart.
• Acció social i lleure educatiu: Casals i colònies de la Fundació Pere Tarrés per a 800 infants vulnerables durant l’agost.
• Espais publicitaris: Promocions comercials, esports i agenda musical de la ràdio.
"Sense el voluntariat no podríem tirar endavant La Imaginada: som ja unes 40 mans actives al Camp de Mart" — Aurora Saez
"L’agost és crític perquè molts serveis socials tanquen; els nostres casals garanteixen piscina, platja i menjar sa a qui no ho té" — Montse Vall
• Temperatures extremes (28 °C a les 11 h).
• Ordenança de terrasses: 90 % de restauradors ja s’adapten.
• Titulars de cultura (Sant Magí) i esport (fitxatge de Wilfred Kaptoum pel Nàstic).
Invitada: Aurora Saez (organització).
• Tema de l’edició 2024: “Fronteres” (geopolítiques, simbòliques, d’accés cultural).
• Voluntariat: 10-15 organitzadores → 30-40 voluntàries actives.
• Novetats: Espai nadó, parcament de cotxets i escenari cabaret inclusiu.
• Programació destacada: cercavila inaugural, concerts de Masta Quba (rap mexicà) i Roba Estesa, sopars del món (Xile, Pakistan, Senegal…).
• Compromís social: Café Migrante, taules sobre accés a l’habitatge i punt lila/multicolor.
Invitada: Montse Vall (directora a Tarragona).
• 800 infants i joves en risc participen en casals i colònies becades.
• Objectius: garantir àpats, espais segurs i activitats (platja, piscina, tallers).
• Equips professionals i vetlladors per a NEE.
• Beques "Transforma el teu estiu": finançament públic (ajuntaments, consells comarcals) + microdonacions particulars.
• Continuitat: projectes educatius durant tot el curs 2024-25.
• Espots d’empreses, campanyes municipals i promocions de la pròpia emissora.
• Temes clàssics (Billy Joel, pop catalunya) i tancament musical amb "Respira".
Mercat d’Estiu combina informació de servei (calor, agenda), cultura participativa i acció social, reforçant la idea que la comunitat tarragonina es construeix des de la festa i la solidaritat.